Comentar (0)EnviariCalCompartir

jueves 28 de junio de 2018 - 17h

Carbón autóctonu,soberanía enerxética y futuro nes cuenques

Apenes queden seis meses pa rematar l'añu y cada vez se fai más constante la pinga de noticies relatives al zarru de la minería del carbón en favor d'una incipiente transición enerxética que pretende dir más rápidu de lo debío tres la llegada al nuevu gobiernu d'una ministra enemiga de la xeneración eléctrica utilizando recursos fósiles.
Esta estacada que pretenden dar a les contornes mineres pasando per alto que l'aciar decisión europea 787 redactada por Juaquin Almunia, nun torga que si un estau miembru de la UE decidiera faese cargu de les sos esplotaciones mineres, naide tórgalu faelo.
Y facese cargu de los gastos de caltienen les poques esplotaciones abiertes, implicaría detener esa cayida de les contornes mineres, dando un soplíu d'aliviu a toles families de la minería privada que tán nel más absolutu desamparu afogaes ante la falta d'empléu, como tamién dotar al estáu d'una reserva estratéxica que nun dependiera de los precios que-y impongan los mercaos esteriores, amás de ser un garante nes crisis de demanda enerxética cuando flaqueen les producciones de les enerxíes renovables ante la falta de sol, vientu o agües como tamos viendo estos últimos años.
Faese cargu d'esta garantía enerxética supondría bien de menos que'l rescate a la banca, a autopistes quebraes, a ayudes a otros sectores como l'automovilísticu.
Namás fai falta una verdadera voluntá política que sía la mesma en dambos llaos del Negrón qu'anguaño nun esiste en nenguna organización con capacidá de gobernar, como tamién fai falta pa poner en marcha'l proyectu yá demostráu de captura del CO2 de la combustión del carbón, pudiendo almacenase o utilizase n'otros campos como la estracción petrolífera de xacimientos a puntu d'escosase, sacando un máximu rendimientu a los procesos mineros.

Por tou esto, los trabayadores de la minería xuntu col importante sofitu y participación de los prexubilaos, pensionistes y tou/a aquel/la que deseye participar, decidimos facer una asamblea na Casa de la Cultura de La Felguera el xueves 28 de Xunu a les 17.00 hores onde tendremos de dar un pasu xuntos estremando les nueses diferencies, estremando sigles sindicales, estremando aspereces, xuniéndonos so un mesmu lema que nun ye otru que salvar estes contornes onde queremos siguir trabayando, viviendo y creciendo xuntos. Tenemos De sacar a la cai, a la sociedá les nueses reivindicaciones asamblearies faciendo ver al gobiernu qu'a estes contornes mineres nun se nos va dexar morrer.

ALLEGA A L'ASAMBLEA DEL DÍA 28 DE XUNU NA CASA DE LA CULTURA DE LA FELGUERA A LES 17.00 HORES

CASTELLANO

Apenas quedan seis meses para finalizar el año y cada vez se hace más constante el goteo de noticias relativas al cierre de la minería del carbón en favor de una incipiente transición energética que pretende ir más rápido de lo debido tras la llegada al nuevo gobierno de una ministra enemiga de la generación eléctrica utilizando recursos fósiles.
Esta estacada que pretenden dar a las comarcas mineras pasando por alto que la fatídica decisión europea 787 redactada por Juaquin Almunia, no impide que si un estado miembro de la UE decidiese hacerse cargo de sus explotaciones mineras, nadie le impide hacerlo.
Y hacerse cargo de los gastos de mantener las pocas explotaciones abiertas, implicaría detener esa caída de las comarcas mineras, dando un soplo de alivio a todas las familias de la minería privada que están en el más absoluto desamparo asfixiadas ante la falta de empleo, como también dotar al estado de una reserva estratégica que no dependiese de los precios que le impongan los mercados exteriores, además de ser un garante en las crisis de demanda energética cuando flaqueen las producciones de las energías renovables ante la falta de sol, viento o lluvias como estamos viendo estos últimos años.
Hacerse cargo de esta garantía energética supondría muchísimo menos que el rescate a la banca, a autopistas quebradas, a ayudas a otros sectores como el automovilístico.
Sólo hace falta una verdadera voluntad política que sea la misma en ambos lados del Negrón que actualmente no existe en ninguna organización con capacidad de gobernar, como también hace falta para poner en marcha el proyecto ya demostrado de captura del CO2 de la combustión del carbón, pudiendo almacenarse o utilizarse en otros campos como la extracción petrolífera de yacimientos a punto de agotarse, sacando un máximo rendimiento a los procesos mineros.

Por todo esto, los trabajadores de la minería junto con el importante apoyo y participación de los prejubilados, pensionistas y todo/a aquel/la que desee participar, decidimos hacer una asamblea en la Casa de la Cultura de La Felguera el jueves 28 de Junio a las 17.00 horas donde deberemos dar un paso juntos apartando nuestras diferencias, apartando siglas sindicales, apartando asperezas, uniéndonos bajo un mismo lema que no es otro que salvar estas comarcas donde queremos seguir trabajando, viviendo y creciendo juntos. Debemos sacar a la calle, a la sociedad nuestras reivindicaciones asamblearias haciendo ver al gobierno que a estas comarcas mineras no se nos va a dejar morir.

ACUDE A LA ASAMBLEA DEL DÍA 28 DE JUNIO EN LA CASA DE LA CULTURA DE LA FELGUERA A LAS 17.00 HORAS