Comentar (0)EnviariCalCompartir

jueves 4 de octubre de 2018 - 19h30

Charra Sobre La Aviespa Asiática

LA AVIESPA ASIÁTICA o vespa velutina, ye una especie invasora, que llegó al norte de la cordillera cantábrica n´agostu del 2010. Güei, ta en continua espansión pol territoriu peninsular.
Ye una especie mui agresiva que ta acabando con miles de insectos polinizadores autóctonos. Y eso ye un pelligru pa la biodiversidá de la naturaleza. Dende que llegó esta especie invasora, comenzaron a vese reducies drásticamente mariposes, mosques, diferentes tipos de insectos, avispones y abeyes, un verdaderu manjar pa esta especie invasora, pero de cuya polinización de pende el 70% de los cultivos para consumu humanu según GreenPeace.
SIN ABEYES NUN HAI VIDA, ya lo dixo Einstein, si les abeyes desaparecieren el mundiu duraría 4 años, y taba en lo ciertu, sin nun hai polinización, nun hai semilles, si nun hai semilles, nun hai plantes, y sin plantes, nun hai vida.
Por eso ye mui importante ser conscientes del problema que trae consigo esta especie invasiora, la aviespa asiática, e intentar facer lo que te en les nueses manes p´atayar el problema.
LA AVIESPA ASIÁTICA NUN YE LA MÁS GRANDE. Tamién ye per importante saber diferenciales, ya que por exemplu, esiste la aviespa Crabro, que ye autóctona, y que escontra lo que mucha xente piensa, ye algo mayor que la asiática. Hai que tener mucho cuidao con estes diferencies, ya que lo que nun queremos ye matar más aviespes autoctones de les que ya nos mata la invasora asiática.
HAI DOS TIPOS DE ÑEROS, los ñeros primarios, suelen facelos en llugares protexios de les inclemencies del tiempu, construcciones, troncos de árboles. Los ñeros secundarios son más grandes, hasta 1 metro de alto y 80cm de ancho y suelen facelos en llugares altos y seguros, rames de árboles aleros de teyaos, tamién se localizaron algunos cerca del suelu.
YE MUY IMPORTANTE CONOCER LA DIFERENCIA ENTRE LOS ÑEROS INVASORES Y LOS AUTÓCTONOS. Los ñeros de la aviespa invasora (Asiática) tienen la entrada por un lateral, mientras que los de la autóctona (Crabro), tienen la entrada por la parte inferior.
PA ELIMINAR LOS ÑEROS, será aconseyable avisar a espertos en la materia, pero unes pautes puen ser: pal ñeru primariu les formes de eliminación será, rocialu con insecticida, por agua caliente(+65º) o por aplastamientu. Pal ñeru secundariu se requieren de equipos específicos. Biocida y sellado posterior, inactivación con biocida mediante pértiga o destrucción mediante disparos o pequeños explosivos accionaos a distancia.
TRAMPES, la llei diz que hai que solicitar permisu al organismu rexional de mediu ambiente. Esisten trampes comerciales disponibles en el mercau, aunque tamién resulta sencilla la construcción de trampes caseres.
LA CAPTURA DE LES REINES hai que facela de febreru a mayu, durante la fase de construcción del ñeru primariu. O bien de septiembre a diciembre, durante la fase de nacimientu de nueves reinas a su hibernación.
SI TAIS INTERESAES/OS EN INFORMAVOS Y AYUDAR A LA SOLUCIÓN DE UN PROBLEMA QUE NOS AFECTA A TOES. ACUDE A LA CHARRA INFORMATIVA QUE VA TENER LLUGAR NEL LLAR EL MATADERU, EN LA POLA SIERO EL XUEVES, DÍA 4 DE OCHOBRE A LES 19:30.

Organizado por Llar El Mataderu