tema : Historia
Comentar (0)EnviariCalCompartir

jueves 27 de enero de 2022 - 19h

Presentación del libro "Como augua de torbón"

El próximo jueves, 27 de enero, a las 19H.00', en el Salón de Actos del Centro de Cultura Antiguo Instituto (Cl Jovellanos, 21), el Ateneo Obrero de Gijón organiza la presentación del libro Como augua de torbón, de Xosé Miguel Suárez Fernández y publicado por Ediciones Trabe.

La presentación correrá a cargo de Rafael Rodríguez Valdés y contará con la presencia del autor.

Como augua de torbón. Guerra Civil y represión franquista nel estremo noroccidental d'Asturias resume la evolución política de los conceyos que formen esti territoriu nos años de la Segunda República y el nacimientu nellos del sindicalismu agrariu y obreru. Estúdiase qué pasó nos quince díes escasos que duraron na zona los comités locales formaos pa defender la llegalidá republicana, detalla l'avance de les tropes rebeldes del comandante Ceano llegaes dende Galicia y los enfrentamientos qu'hubo, y analiza a continuación la represión que se desató. Esplícase la mecánica de los "paseos" y trátense les multes, la persecución económica, la represión contra les muyeres, los fugaos y escondíos, los conseyos de guerra, los campos de concentración qu'hubo na zona, la depuración de los maestros y otres profesiones... Combinando les fontes documentales y les orales resultáu d'entrevistes a familiares, faise un percorríu conceyu a conceyu de toles víctimes que l'autor pudo localizar, anque la información obtenida namás seya unes ringleres. La segunda parte del llibru son biografíes más pormenorizaes de cien casos, dalgún d'ellos de families enteres persiguíes.

Xosé Miguel Suárez Fernández (Mántaras, Tapia, 1965) ye filólogu y historiador. Del mediu centenar d'artículos publicaos sobre cuestiones etnográfiques, históriques, musicales, toponímiques, llingüístiques y lliteraries, los más d'ellos refiérense al estremu más occidental d'Asturies. Ente otros, tien publicaos los llibros "Vocabulario de Mántaras. Aportacióis al léxico del galego-asturiano" (1996), "¡Xa chegan os Quirotelvos! Gaiteiros, cuartetos y outros músicos populares nel estremo occidental d'Asturias" (2006), "Unde letras falan. Antoloxía da poesía en galego-asturiano (1891-2006)" (2006) y "El Teatro Aldeano da Biblioteca Popular Circulante de Castripol (1929-1934)" (2009), amás de participar na obra "Estudiu de la transición llingüística na zona Eo-Navia, Asturies" (2017), dirixida pol profesor Ramón d'Andrés.

Rafael Rodríguez Valdés (Uviéu, 1978) ye historiador. Foi director de la revista "Erada" y trabayó nel Archivo de Fuentes Orales para la Historia Social de Asturias, de la Universidá d'Uviéu. Autor de varies publicaciones sobre la historia contemporánea d'Asturies.

Atentamente,
ATENEO OBRERO DE GIJÓN
IMPORTANTE No hay reserva previa de plazas y sólo se permitirá el acceso hasta completar el aforo establecido. La organización está obligada a llevar un control del evento, por lo que los asistentes deberán atender todas aquellas normas que se les indiquen.